Hallo,
wie heeft er ervaring met het meenemen van een viool op een vlucht van Transavia? Ik wil in september mijn barokviool meenemen in het vliegtuig, als handbagage, maar mijn koffer voldoet niet helemaal aan de eisen die Transavia stelt (de koffer is 20 cm langer, maar ik weet dat hij op zich prima moet passen in de handbagagekastjes). Ik heb dit aan Transavia voorgelegd, maar ik krijg een standaard antwoord met de maximale afmetingen van de handbagage, en de optie om mijn viool als afwijkende bagage te laten vervoeren. Maar dat is op eigen risico en dat schiet dus niet op. Ik heb een prima koffer, maar het is niet de bedoeling dat ze daar net zo mee gaan smijten als met gewone koffers. En ik vind het ook geen goed idee dat mijn viool op de bagageband terechtkomt waar iedereen zomaar bij kan.
Wat mij betreft is de enige optie meenemen als handbagage. Ik zit er sterk over te denken om het gewoon te proberen. Als ik zie wat sommige mensen meenemen aan handbagage… en daar wordt niet moeilijk over gedaan.
Wie heeft hier ervaring mee? Hoe heb je je viool meegenomen en hoe is dit bevallen? Alvast bedankt!