Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

DVD Cajon Spelen

• Arthur Bont

Cajon spelen!

Nieuwe instructie-DVD van Arthur Bont

Vanaf April verkrijgbaar.

Vanaf April is de instructie DVD ‘Cajon Spelen’ van slagwerker en drummer Arthur Bont verkrijgbaar. Op de DVD demonstreert hij hoe de cajon, één van de meest populaire percussie instrumenten van dit moment, bespeeld kan worden. Zijn uitleg, oefeningen en praktische tips worden afgewisseld door intermezzo’s in uiteenlopende muzikale stijlen, van flamenco tot pop en jazz. De DVD, uitgebracht in samenwerking met Schlagwerk percussion, is verkrijgbaar in muziekwinkels of te bestellen via de website www.arthurbont.nl.

‘Cajon spelen!’

Op een toegankelijke manier demonstreert Arthur Bont de vele mogelijkheden van het instrument. Aan bod komen de basistechnieken met oefeningen, en grooves en beats worden voorgespeeld. Arthur Bont laat zien hoe de cajon gecombineerd kan worden met bijvoorbeeld een hi-hat of bespeeld kan worden met brushes. Ook bevat de DVD praktische tips over het gebruik van microfoons bij live-optredens of in de studio. Dit alles is omlijst met muzikale intermezzo’s. Zo bespeelt Arthur Bont de cajon met muzikale gasten als Alain Labrie en Franklin Heilijgers (Flamenco), phinx (singer songwriter), Kaz Lux & Hotchpotch, Eric Kerns (singer-songwriter), Susan Zeegers (singer songwriter) en met de groep Hotchpotch (jazz, folk, bluegrass). Daardoor is de DVD voor zowel beginners als de wat gevorderde spelers geschikt. Voor een preview zie www.arthurbont.nl

De cajon

De oorsprong van het percussie-instrument de cajon ligt bij de Peruaanse slavencultuur van de 19de eeuw. Een verbod op muziek leidde tot massale vernietiging van bestaande muziekinstrumenten die de slaven meebrachten uit hun Afrikaanse herkomstlanden. Als noodgreep gebruikten slaven gewone kisten als instrumenten, waaruit de cajon als muziekinstrument ontstond. Pas aan het begin van de jaren zeventig van de twintigste eeuw kreeg de cajon bekendheid. Percussionist Ruben Dantas van de groep van Paco de Lucia introduceerde de cajon toen als ritme-instrument in de flamencomuziek. Vandaag de dag wordt de cajon steeds meer toegepast in andere muziekstijlen, zoals wereldmuziek, pop en jazz. Zie ook: www.schlagwerk.com

• humphrey

Ik zou het heel graag willen leren.

Ik zelf kan al redelijk drummen op een drumstel.

Dus ik denk dat ik het makkelijk leer,maar ik wil het heel graag goed leren spelen.

Wie wil me het goed leren spelen de cajon.

• peter

hallo

Wij willen graag weten hoeveel die DVD van Cajon spelen kost en als het voor een beginner is.

groeten Peter