Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

Tenor blokfluit

• Willemijn

Hallo! Ik heb geen idee of er hier mensen zijn die me misschien kunnen helpen, maar ik ga het gewoon proberen :D.

Het gaat om mijn tenor blokfluit, bij het onderste gaatje is er een klepje wat dat afsluit alleen nou is dat stuk. Niet helemaal, hij sluit nog wel, maar niet goed waardoor je heel zachtjes moet blazen en je pink er heel goed ophouden!

Dat speelt natuurlijk niet lekker dus nu de vraag of iemand weet waar ik terecht kan? Er zijn hier namelijk geen muziekwinkels in de buurt, dus ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe moet kopen..

Een hele fijne zondag middag allemaal en alvast bedankt,

groetjes Willemijn

• esther

hoi willemijn

Ik heb ook een tenorblokfluit en mijn klepje is van de dag dat ik hem kocht niet goed.

Hij kiert dat is ook niet zo tof.

Maar bij ons in delft is er een zaak dols en die wil en kan hem repareren.

Nou vraag ik mij af waar jij woont, misschien is er een zaak waar je nog niet van weet

groeten esther.

• Willemijn

Hoi Esther,

Helaas woon ik aan de andere kant van Nederland (tussen Arnhem en Doetinchem). Toch heel erg bedankt voor de tip en wie weet, mocht ik die kant opgaan zal ik zeker mijn fluit meenemen! Fijne avond,

groetjes Willemijn

• nynke

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Het materiaal waarmee de klep bedekt is is zo droog geworden en daardoor gekrompen dat de klep het gat bijna niet afsluit. Ik was op internet al op zoek naar oplossingen, waarbij ik op een fluitenbouwer kwam maar die zit ergens in Noord-Holland. Dat is voor mij niet te doen. Heb jij al een oplossing gevonden?? zo ja welke??

Of ben je inderdaad gegaan voor een nieuwe fluit??

groet Nynke