Liza Ferschtman speelt Beethoven

Onlangs werd aan violiste Liza Ferschtman de Nederlandse Muziekprijs 2006 toegekend. Haar kort daarvoor gelanceerde debuut-dubbel-cd met pianist Bas Verheijden werd zeer positief ontvangen. De net 27-jarige Ferschtman, die talloze concoursen glansrijk won en al optrad bij toonaangevende orkesten in Europa, Afrika en Israel, staat aan de vooravond van haar grote internationale doorbraak. Op 1 en 2 februari is zij te gast bij het Residentie Orkest in de Dr Anton Philipszaal; zij soleert in Beethovens Vioolconcert.

“Beethovens Vioolconcert is een van mijn favorieten. De compositie is zo waanzinnig mooi. Het is hét concert onder de vioolconcerten en al jarenlang een grote wens van mij om dit te spelen. Nu voel ik dat ik eraan toe ben om zo'n ‘volwassen’ werk uit te voeren”, aldus Liza Ferschtman. Na Beethovens Vioolconcert voert het Residentie Orkest tot besluit van deze concerten de Symfonie in d van César Franck uit. De concerten staan onder leiding van Marc Soustrot. Hij vervangt de eerder aangekondigde Jaap van Zweden, die wegens zwaarwegende verplichtingen elders niet kan optreden bij het Residentie Orkest.

PROGRAMMA

Donderdag 1 februari 2007 - 20.15 uur

Vrijdag 2 februari 2007 - 20.15 uur

Dr Anton Philipszaal, Den Haag

Residentie Orkest

Marc Soustrot, dirigent

Liza Ferschtman, viool

Beethoven Vioolconcert

Franck Symfonie in d

KAARTVERKOOP

Kassa Dr Anton Philipszaal (ma t/m za 12.00 tot 18.00 uur)

070 - 88 00 333

www.residentieorkest.nl

Ticketshop Haags Uitburo

RESIDENTIE ORKEST

Marketing & Communicatie

Postbus 11543

2502 AM Den Haag

T: 070-8800 220

F: 070-3651 907

www.residentieorkest.nl