Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

muziekinstrumenten

• diny

hey,

ik en mijn vriendin moeten deze maand een spreekbeurt maken over muziekinstrumenten,

en we willen beginnen met alle muziekinstrumenten maar,

wij weten niet waar dat we alle muziekinstrumenten moeten halen dus

is mijn vraagje als volgt;

wat zijn alle muziekinstrumenten van de wereld??

vriendelijke groeten diny en britt

• Rolf

Teveel om op te noemen. Het lijkt me eenvoudiger om je te beperken tot de algemene groepering en van elke groep een paar bekende instrumenten te bespreken. Denk aan snaarinstrumenten, onder te verdelen in strijkinstrumenten zoals de viool en tokkelinstrumenten zoals de gitaar. Blaasinstrumenten onder te verdelen in koperblaasinstrumenten zoals de trompet en houtblaasinstrumenten zoals de klarinet. Slaginstrumenten, melodisch zoals de xylofoon en ritmisch zoals de kleine trom.

Deze verdeling is nog vrij grof en in werkelijkheid ligt het allemaal veel genuanceerder.

Hier alvast een mooi beeld van de instrumenten die tegenwoordig meestal in een symfonie-orkest gebruikt worden:

Daarnaast heb je nog de oude instrumenten die vroeger werden gebruikt voordat er een meer geschikte, moderne variant was uitgevonden. Denk aan de serpent of de ophicleïde…….

Dan heb je natuurlijk nog de etnische instrumenten, zoals de didgeridoo uit Australië, of de doedelzak bekend uit Schotland……..

Kortom, teveel om op te noemen.

• Rolf

Nog een tip: kijk om te beginnen eens op http://www.digischool.nl/mu/leerlingen/mt/instrumenten/instrum2.htm

• brabander

Hallo

jullie kunnen bij ons terecht voor alle instrumenten en info

weet niet waar jullie wonen maar in Tilburg bij het MUZIEKINSTRUMENTENMAKERSMUSEUM

krijgen jullie alle info

wel op afspraak

mvg Frits