Ik ben in het bezit van een Fuchs & Möhr piano die ik wegens verhuizing wil verkopen. Om de waarde te kunnen bepalen moet ik het registratienummer weten, maar ik weet niet waar dat staat. Is er iemand die me dat kan vertellen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nlVolgens mij moet dat ergens binnenin op een plaatje gegraveerd staan. Bestaat die fabriek of importeur nog….. dan zou je die eens kunnen bellen.
Of je loopt eens een pianozaak binnen en vraagt het eens.
Groeten van azalaia.
Lana schreef:
>
> Ik ben in het bezit van een Fuchs & Möhr piano die ik wegens
> verhuizing wil verkopen. Om de waarde te kunnen bepalen moet
> ik het registratienummer weten, maar ik weet niet waar dat
> staat. Is er iemand die me dat kan vertellen.
Als je de piano open maakt dan zie je een framwerk van metaal/gietijzer.
In dit frame is een nummer gegoten. Dat is het nummer dat je zoekt.
Soms staat het nummer ook op het stemblok, dat is het blok waar de pennen in vastzitten waar de snaren dan weer aan vast zitten.
Er zijn boeken in de handel met daarin nummers van piano's. Een beetje goede pianohandel heeft het liggen en geeft je graag een antwoord.
Je kunt ook eens op de piano.pagina kijken, ik geloof dat daar zelfs een link is naar dat boek maar ik weet het niet zeker.
Om de waarde te bepalen zijn meerder dingen van belang.
Blijft de piano mooi op klank, zitten er scheuren in de zangbodem/stemblok.
Is de kast gaaf? En nog meer van dat soort zaken.
Je kunt ook eens bij eBay kijken. Dan krijg je een beetje een idee van wat instrumenten doen. Je kunt zoeken op merk.
Een beëdigd taxatierapport kan erg kostbaar uitvallen.
Succes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?