Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

van Wijk tuba's?

• Fulbert Nijpels

Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een bastuba met de inscriptie W van Wijk VLIJMEN. Kan iemand mij op het spoor zetten wie dit geweest is en hoe oud deze tuba dus ongeveer zou kunnen zijn? Ik heb al via vele internetsite's gekeken en ook via de telefoongids, maar nergens vind ik een aanknopingspunt.

• azalaia

Je zou eens kunnen bellen met het Gemeentehuis in Vlijmen afdeling Bevolkingsregister; allicht dat je dan één of meerdere personen op het spoor komt die daar wonen, of gewoond hebben.

Ik zou het verder ook niet weten.

Succes en groeten van azalaia.

Fulbert Nijpels schreef:

>

> Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een bastuba met de

> inscriptie W van Wijk VLIJMEN. Kan iemand mij op het spoor

> zetten wie dit geweest is en hoe oud deze tuba dus ongeveer

> zou kunnen zijn? Ik heb al via vele internetsite's gekeken en

> ook via de telefoongids, maar nergens vind ik een

> aanknopingspunt.

• ad pennings

MIjn scoonfamilie is in het bezit van een “van Wijk ” trompet. Het is niet bekend hoe ze er aangekomen zijn.

• Fulbert Nijpels

Hé, er zijn dus wel meer instrumenten van ‘van Wijk’ Ik dacht al dat het een persoonlijk tintje was van de bespeler o.i.d. Er moet meer bekend zijn. Wie kan me nog wat helpen?

Fulbert

• Rene

Van Wijk was inderdaad in de jaren 50 tot 70 als ik me niet vergis een instrumentenbouwer in Vlijmen.Mijn eerste trompet was ook een van Wijk.Destijds werd het instrument bij onze vereniging een Tank genoemd omdat het een loodzware trompet was en bovendien zeer moeilijk te bespelen.In Vlijmen is er nog een reparateur Dhr Nico Boom misschien kan hij je wat meer vertellen.

• Fulbert Nijpels

Hi Rene en anderen,

Ik ben inmiddels via een collega op het spoor gezet van een instrumentmaker in Breda. Hij kende de firma Van Wijk in Vlijmen inderdaad als een instrumentmaker, maar dan van voor de 2de wereld oorlog. In de oorlog is het bedrijfje failliet gegaan.

Van Wijk maakte meerdere typen blaasinstrumenten, maar is nooit een groot merk geweest. De kwaliteit was redelijk te noemen.

Mijn instrument moet dus ongeveer 75 jaar oud zijn.