Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

Muziek gaan maken

• Citizen

Hey beste mensen

Na een lang surftocht over het www ben ik uiteindelijk hier beland met mn vraag..(ja of t nu echt een vraag is…)

Het zit namelijk zo,

een jaar of 4 geleden ben ik gestopt met muziek maken, toen speeld eik de drums (ongeveer 3 jaar) Ik ben toen vooral gestopt omdat ik de lessen neit meer leuk vond (was via een muziek school, en ik moest fransbauer drummen :S) maar ook te weinig tijd.

Echter nu ik alles weer een beetje op een rijtje heb enzo, wil ik toch weer muziek gaan maken, maar weet ik niet welk instrument.

Mijn muziek smaak: (miss wel belangrijk)

Coldplay Keane Oasis Blof (best breed eigenlijk)

Hebben jullie misschien aanraders?

alvast bedankt :D

• Megan

Weet je niet iemand in je omgeving die een instrument bespeelt? Op die manier kun je eens luisteren en praten over het instrument.

Een instrument kiezen is vrij eenvoudig: je moet het horen en ervan houden. (aangenomen dat je geen ‘beperkingen’ hebt)

Om te beginnen kun je kiezen in welke soort je het gaat zoeken: gezien jouw muziekstijl lijkt me dat bijv. strijkinstrumenten minder voor de hand liggen dan piano/keyboard of (bas-)gitaar.

Zelf speel ik o.a. piano en het grote voordeel is dat er véél muziek voor te vinden is in allerlei stijlen. Nadeel is wel dat je het instrument moet aanschaffen en je er de buren misschien geen plezier mee doet.

Een gitaar bijvoorbeeld is volgens mij wat goedkoper in de aanschaf. (in eerste instantie) Maar ook voor keyboards/synthesizer is vele muziek aanwezig.

Misschien heb je hier wat aan. Vragen mag natuurlijk ook altijd.

• Jan C

Hallo Citizen,

Er is een instrument dat slechts één beperking kent en dat is de chromatische mondharmonika. En die ene beperking is de bespeler van die mondharmonika zelf.

In alle genres voelt de chromatische mondharmonika (4 octaven) zich thuis. Ik beveel de chromatische Super 64 (geen X-versie) van Hohner aan (circa 150 euro). Je stopt hem in je binnenzak en weg ben je (wel even eerst betalen).

Zitten er nadelen aan? Ja, akoestisch is de mondharmonika op een paar meter afstand bijna niet meer te horen. En een goede docent is bijna niet te vinden.

De chromatische mondharmonika is dan ook alleen iets voor doorzetters. Maar de beloning is er dan ook naar. Je bespeelt dan het mooiste instrument dat er is.

Voorbeeld: Toots Thielemans

• Sjors

Ik speel sinds drie jaar accordeon en vind het ontzettend leuk. De buren hebben er geen last van, je pakt hem, zet hem op je schoot en spelen maar! Er is is zat muziek te krijgen.

• beer

probeer eens gitaar, speel zelf al zo'n vier jaar, waarvan sinds kort met een bandje.het is eigenlijk best simpel te leren, je hoeft alleen de toonladders, akkoorden en vingervlugheid te leren. het simpelste te leren is te spelen met tablatuur. zo ben ik ook begonnen. als je vragen hebt, mail me dan