Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

blokfluit leren spelen

  • Erica

    Hallo

    Ik ben een pabostudente en moet voor mijn kleuterklas vaak zingen en ik wil mezelf nu liedjes aan gaan leren. Mijn vraag is nu of blokfluit een beetje makkelijk aan te leren is en of er ook zelfstudiepaketten zijn. kan iemand mij hier antwoord op geven?

    alvast bedankt Erica

  • Matthijs

    Blokfluit is inderdaad een gamakkelijk instrument. Toen ik op de pabo (Gouda) zat, was het verplicht in derde jaar. Vraag eens na.

  • Erica

    ik zit nu in het derde jaar van de pabo, maar sinds een paar jaar wordt het bij ons niet meer gegeven en is het niet verplicht. ik merk dat het toch wel handig is als het wel wordt aangeboden, want nu kan ik bijvoorbeeld geen liedjes aanleren die ik niet op cd heb staan en dat vind ik heel jammer.

    heb je soms de noten voor mij op papier staan? zodat ik kan oefenen? ik kan namelijk al wel noten lezen etc, het probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik de noten kan blazen. kan jij me helpen?

    groetjes erica

  • Matthijs

    Wil je blokfluitles of alleen de basistechnieken?

    Geef anders even je mailadres, dan kunnen we per mail of msn verdergaan. (Anders wordt deze draad wel erg lang)

    Groet

  • joop

    Hallo Erica,

    Weet niet of het nog zinvol is te reageren op je vraag, omdat matthijs je ook verder wil helpen.

    Maar het volgende wil ik toch wel even kwijt.Vaak wordt gesteld dat een blokfluit een eenvoudig instrument is om te bespelen. Dit is maar zeer ten dele het geval. Wanneer je eenvoudige liedjes wilt spelen, zgn “kinderliedjes”dan is het inderdaad vrij snel aan te leren.

    Hiervoor zijn er ook goede boekje in de muiziekwinkels te koop voor ieder soort instrument. Wilj e echter ook samenspelen en wat serieusere stukken spelen , dit kan zowel popupair als klassiek of barok zijn. Dan is een gedegen studie op zi'n plaats.

    Bolfluit is zelfs een instrument aan het conservatorium,waarop je kunt af studeren.

    Zelf ben ik amateur fluitspeler sinds 21 jaar en bespeel drie soorten fluit t.w. sopraan, alt en tenor. En ook bamboefluiten in sopraan, alt en tenor.

    Veel succes met het leren spelen op je fluit, en hoop dat jezelf en de kinderen in de klas ervan zullen genieten.

    vr.gr.

    joop

  • Enna

    Heej,

    Nou ik speel zelf blokfluit maar nog niet zo goed.

    Als je weet waar de noten zitten is het makkelijk het jezelf aan te leren. Maar je moet er dan nog wel even wat tijd in steken hoor want anders kom je niet echt ver. Wat ook belangrijk is dat je noten kan lezen en weet hoe lang bijv. een kwartnoot duurt in de 4 4 maat. Dat soort dingen moet je weten, maar als je dat nou eenmaal weet dan is het erg makkelijk.

    Suc6 er mee..

  • joel

    hoi

  • lencka

    hallo ik ben lencka en ik speel graag blokfluit op school geeft een meester die noemt itiene en hij is keitof hij leert ons blokfluit spelen ik kan in platona en lekker kopje thee al spelen en broeder jacob en vrolijke vrienden.(:D

  • Sabrina

    Hallo ik heb een blokfluit maar het is nog steeds heel moeilijk daarom wil ik het leren ik kan al een beetje maar niet egt veeldus kunnen jullie mij helpen (tu)

  • iris

    hoi

    ik ben iris ik wil graag blokfluit spelen maaar dat kan niet tegelijk met gitaar

    help me !X( ik zoek ook een penvriendin

    :)-D(:P) zo dat was en penvriendin worden vraag dan je moet dan 9 jaar of ouder zijn 8 jaar kan ook

    doeg