Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

blokfluit leren spelen

  • Erica

    Hallo

    Ik ben een pabostudente en moet voor mijn kleuterklas vaak zingen en ik wil mezelf nu liedjes aan gaan leren. Mijn vraag is nu of blokfluit een beetje makkelijk aan te leren is en of er ook zelfstudiepaketten zijn. kan iemand mij hier antwoord op geven?

    alvast bedankt Erica

  • Matthijs

    Blokfluit is inderdaad een gamakkelijk instrument. Toen ik op de pabo (Gouda) zat, was het verplicht in derde jaar. Vraag eens na.

  • Erica

    ik zit nu in het derde jaar van de pabo, maar sinds een paar jaar wordt het bij ons niet meer gegeven en is het niet verplicht. ik merk dat het toch wel handig is als het wel wordt aangeboden, want nu kan ik bijvoorbeeld geen liedjes aanleren die ik niet op cd heb staan en dat vind ik heel jammer.

    heb je soms de noten voor mij op papier staan? zodat ik kan oefenen? ik kan namelijk al wel noten lezen etc, het probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik de noten kan blazen. kan jij me helpen?

    groetjes erica

  • Matthijs

    Wil je blokfluitles of alleen de basistechnieken?

    Geef anders even je mailadres, dan kunnen we per mail of msn verdergaan. (Anders wordt deze draad wel erg lang)

    Groet

  • joop

    Hallo Erica,

    Weet niet of het nog zinvol is te reageren op je vraag, omdat matthijs je ook verder wil helpen.

    Maar het volgende wil ik toch wel even kwijt.Vaak wordt gesteld dat een blokfluit een eenvoudig instrument is om te bespelen. Dit is maar zeer ten dele het geval. Wanneer je eenvoudige liedjes wilt spelen, zgn “kinderliedjes”dan is het inderdaad vrij snel aan te leren.