Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

de kop is er af! 1ste accordeonles gehad gisteren!!!

• Janny

Aardig van je, dankje….

Maaike mailde me ook, die maakte het nog ‘fraaier’ , cijfertjes!!! GEWELDIG! daar maak ik weer lettertjes van… LOL…

Accordeonles voor ‘Dummies’

van Janny H…

Groetn oet Grunnn

:D

maar ik ‘bestudeer’ beiden! en zodra mijn spierpijn over is ga ik weer! Op zolder….

PS;

ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat me dit ooit gaat lukken! Wat denken jullie????Zal ik stiekem stickertjes op de toetsen plakken? Nee, dit is een serieuse vraag!?

:D

…dacht dat ik met een triangeltje of tamboerijntje zou starten……

Of een trommeltje met een stokje… maar niet met een accordeon!!!!

;)

• Bartje

Stickertjes plakken!!! Nee hoor, niet doen. teken het uit op een papiertje, dat deed ik ook en hielp goed. Het voordeel bij een piano is natuurlijk wel dat je het papiertje over de toetsen heen kan plaatsen en dat is bij een accordeon moeilijk! En natuurlijk gaat het je lukken. Hoeveel lesen heb je gehad? één? Nou, dan moet je er nog inderdaad niet veel van verwachten, je moet het rustig opbouwen. Keulen en aken zijn ook niet op één dag gebouwd.

leer liever één liedje goed dan dat je met 10 stukjes tegelijk bezig bent.

Heb je spierpijn? Van het oefenen?

Bij onze muziekschool lieten ze kinderen altijd eerst ook eens een paar keer achter een piano zitten, ze hebben het toetsenbord en de logica van noten en dergelijke sneller door.

Misschien iets voor jou? Op de www.piano.startpagina.nl staat ergens rechtsonderin

een link met bladmuziek, niet alleen adressen van winkels maar ook eenvoudige stukjes om uit te printen.

Heb je de bim bam bom nu al gevonden?

• Janny

Eigenlijk heb ik hier helemaal geen tijd voor! Maar ik kán het eenvoudigweg niét laten om even te kijken.

En NÉÉ, de Bimbambom is alweer pleite! :( Maar ik vind hem wel weer! Of ik zou geen Janny heten… vóór maandagmiddag!!! ;)

Net heb ik mijn ouders in de trein gesmeten, die voor een tijdje naar Engeland vertrekken (hoogzwanger zusje) … gelukkig maar dat mijn vader weg is anders zou ik mijn mond toch niet kunnen houden! Toen de trein wegreed , heb ik hem nagegild dat het hem geld gaat kosten als hij terugkomt…. (hoop ik…) Nu kan ik wel zijn keybord uit huis halen als dat zinvol is… overleg wel met leraar.

Ja, en die spierpijn… komt van de ongewone houding vrees ik. Maar voor ik een jongetje ben is dat wel over…

Ik ga nu nuttige dingen doen!!!

En vanavond even neuzen op de link die je me gaf!

hg

Janny

ps;

die accordeonkoffer staat te springen in de hoek van de kamer… :D:D:D

• Frans van leeuwen

Heel leuk voor je

ik hoop dat je het wel vol houd , want als je kan spelen is dat echt te gaaf

ik ben zelf nu 67 en heb vandaag nog een grotere accordeon gekocht 96 bassen

dus muziek is leuk voor iedereen en vooer alle leeftijden ik wens je nog veel plezier.

Groetje Frans