Hallo,
Even een antwoord op je berichtje, ik hoefde geen noten meer te leren lezen. Ik heb als kind vroeger twee jaar orgelles gehad. Dit stelde overigens niet zo heel veel voor, er was bij ons geen muziekschool dus die lessen werden gegeven door iemand die een zogenaamde orgelstudio had, dus 6 orgels op een rij, 6 kinderen erachter en allemaal tegelijk les.
Dit was een methode die bij het (electronisch) orgel hoorde.
Je leerde wel noten lezen, maar er werd niets uitgelegd over opbouw van akkoorden, toonladders enz.
Maar je moet niet te erg tegen dat noten lezen opzien, ik denk dat dat best meevalt.
Je hoeft het natuurlijk ook niet allemaal in een week te leren!
Wat die prijs betreft weet ik niet of dat veel is of niet, hangt er ook vanaf hoe lang die les duurt.
Zelf betaal ik ruim 400 euro voor een jaar aan de muziekschool, dit zijn 35 tot 40 lessen (vakanties en zo vallen uit) van 20 minuten per keer.
Ik denk dat een muziekschool zowel voor als nadelen heeft, je bent vaak gebonden aan een vaste dag en tijd en als je eens niet kunt betaal je toch, vaak is hier met een prive leraar meer mee te schuiven.
Voordeel is dat je makkelijker met anderen gaat samenspelen in de vorm van workshops en orkestjes/bands die vanuit zo'n muziekschool opgestart worden.
Zo is mijn bandje 10 jaar geleden ook ontstaan.
Je hebt groot gelijk dat je nu ook eens wat voor jezelf doet, bij ons is het inderdaad ook altijd kinderen eerst en geef ik inderdaad moeilijker geld uit voor mijzelf.
Maar toen mijn zoon saxofoon wilde leren spelen en wij zo'n toeter in huis kregen ging ik het zelf ook proberen, en toen vond ik het zo leuk dat ik het ook wilde leren.
Ben benieuwd wat je gaat doen, laat je dit nog even weten?
Groetjes,
Maaike