Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

Vraag voor Piano-experts/kenners.

• Pepper

Hoi,

Mijn vriendje wil heel graag een piano. Geen digitale maar een gewone. Voor een nieuwe heb ik geen geld. Ik kan er 400 euro voor uittrekken en daarvoor zie ik ook wel piano's op martplaats e.d. maar ik weet helemaal niet waar ik op moet letten. Kan iemand mij een beetje op weg helpen. Ik weet trouwens niet eens hoe ik 'm ga vervoeren maar dat laat ik dan wel doen. Ook graag advies daarover. Hoe wel en hoe niet.

Hartstikke bedankt alvast. Pepper

• Pleizier

Als de piano regelmatig is gestemd en hij klinkt niet vals, dan kun er een

beetje vanuitgaan dat de stempennen niet te los zitten, echter 400 euro is niet

veel dus kun je ook niet veel verwachten. Let op of er geen scheur i/h klankbord

zit (achterzijde v/d piano, event. achter doek)

Wil je zeker zijn neem dan iemand mee die verstand heeft van piano's!

• Ik ben het!

Inderdaad, voor 400 euro koop je weinig. Wel weet ik in Amsterdam een kringloopwinkel waar wel eens piano's staan voor rond de 250/300 euro. Denk eens aan huur. Bij sommige pianozaken kan dit al voor 50 euro per maand of soms al voor minder. ligt aan het merk. Klik eens wat zaken aan op het internet en kijk eens op www.pianopagina.nl

Een duidelijk site met allerlei links. Een scheur in het klankbord hoeft niet eens erg te zijn, in het stemblok is erger. Dan lopen de stempennen constant terug en blijf je stemmen. Stemmen is niet extreem duur maar als je het elke maand moet laten doen!!! Ook de hamerkoppen moeten goed zijn, geen scheuren of vocht. Geen dode snaren (bassnaren met een gebroken binnensnaar waardoor deze gaat rammelen).

Succes met de zoektocht. Woon je in de buurt van Hoofddorp? Kun je bij mij spelen en/of oefenen. Ik heb een piano in de keuken en een concertvleugel in de woonkamer. Je bent welkom. Groetjes!