Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

Welke dwarsfluit kopen?

• Marleentje

hoi,

Ik ben 21 en ik ben best wel muzikaal. Speel blokfluit, gitaar (klassiek en electrisch) en ook nog keyboard. Voor eerste 2 heb ik lessen gevolgd, keyboard/piano heb ik mezelf aangeleerd.

Ik zou graag ook dwarsfluit willen leren spelen, zelf heb ik het idee dat ik dat mezelf wel aan kan leren. bovendien heb ik best wat mensen in m'n omgeving die het spelen en die ik om hulp kan vragen.

maar ja.. nu vraag ik me af welke fluit ik dan moet kopen.. Ik wil niet TE veel geld uitgeven omdat i kook maar af moet wachten of het me lukt enzo..

Nu zag ik dit op internet: http://www.sterrenenfluiten.nl/aurora.html

Zou zo'n soort fluit iets zijn?

Ik weet ook helemaal niet waar ik op moet letten..

iemand tips?

Groetjes,

Marleen

• Marieke

Waarom prober je niet een tweedehands fluit? Dat is om mee te beginnen helemaal niet verkeerd. Een Yamaha is een prettige studeerfluit (wel het ‘eenvoudigste’ type nemen). Zelf heb ik een Gemeinhardt, die bevalt me prima. Eigenlijk is het per persoon verschillend welke fluit je het beste ligt. De fluit op de site die je aangaf lijkt me ook goed en niet duur. Het is wel handig om gesloten kleppen te nemen en een fluit met e-mechaniek, waardoor je sommige tonen makkelijker kunt maken, is ook prima. Dus, je kunt de gok best wagen.Het is wel verstandig een fluit te kopen die je eerst hebt uitgeprobeerd, de ene fluit is nu eenmaal de andere niet. Kijk bij het jezelf aanleren wel uit dat je dingen niet verkeerd aanwent. Het is moeilijker om dingen af te leren dan aan te leren. Ik zou de eerste paar lessen zeker een fluitdocent(e) in de arm nemen. Succes ermee.

• Marleentje

Tanx voor je tips, ik ben ondertussen al wat wijzer en de dingen zoals gesloten kleppen en e-mechaniek zijn me inmiddels al bekend als ‘voordelen’. :D

maar ja.. wat ik nou weer hoor van een kennis van me die ook speelt; zij vond het bedrag van eerstgenoemde fluit wat aan de lage kant.. ook de nieuwwaarde die nog genoemd wordt..

Al met al valt het me best nog wel tegen.. ook als ik dingen lees over onderhoud enzo..

Wat ben ik dan verwend met keyboards en gitaren :D

Maar ik hou je wel op de hoogte van wat ik ga doen.

In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie!

• petimara

hoi

ik ben zelf op een tweede hands yamaha begonnen de beginners fluit dan

daarna heb ik een nieuwe gekocht en nu heb ik inmiddels een echte zilvere fluit met open kleppen echt een super fluit maar begin rustig aan. en let goed op de prijs en hoe oud hij is dat je er dan niet meer te veel voor betaald.

mn eigen leerlingen laat ik ook altijd beginnen op de eerste yamaha is een prima fluit en als je die nieuw zou moeten kopen is die nog niet zo duur je zou is bij schreeven in nijmegen moeten kijken die is niet duur en heel goed in z'n service

nou succes ermee als je nog wat wil weten mail je maar naar petimara@hotmail.com doei doei

• Marjolijn

Ik ben muziekdocente en heb een aantal leerlingen die al een aantal jaren spelen op de dwarsfluit die jij bedoelt.

Ik zou deze fluit niet aanraden!

Hij is leuk om een jaartje uit te proberen, maar al gauw merk je bij deze fluit bruine verkleuring die je er nooit meer afkrijgt. Dit komt doordat hij maar heel licht verzilverd is. Ook het lage gedeelte moet heel vaak opnieuw afgesteld worden, anders krijg je er maar moeilijk geluid uit (vooral bij de lage e, d en c).

Een tweedehands Yamaha is meestal het beste.