Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

mondharmonica

• ikke

hallo daar

ik had een vraagje kan iemand mij vertelen hoe je het best een mondharmonica bespeelt wand ik krijg er wel geluit uit maar ik denk dat ik niet de goede manier heb wand ik heb er zo een met 2 rijen en ik heb gehoort dat je dan iets met je tong moet doen?? klopt dat of niet

al vast bedankt

• Robert Smith

Hoi,

Er zijn verschillende manieren om een mondharmonica te bespelen, ikzelf speel bluesharp, dit is ook een soort mondharmonica maar dan met een rij holes er zijn ook verschillende toonsoorten en technieken zoals inderdaad, tongblokking, bending en ademtechnieken, \door enige muzikale achtergrond en veel oefenen kom je er wel.

Groetjes Robert

ikke schreef:

>

> hallo daar

> ik had een vraagje kan iemand mij vertelen hoe je het best

> een mondharmonica bespeelt wand ik krijg er wel geluit uit

> maar ik denk dat ik niet de goede manier heb wand ik heb er

> zo een met 2 rijen en ik heb gehoort dat je dan iets met je

> tong moet doen?? klopt dat of niet

> al vast bedankt

• bieb

Ga eens kijken op http://www.geocities.com/grampajack/ daar staan echt tig liedjes met tabs dus je hoeft geen noten te kunnen lezen. Je moet wel het liedje kennen voor de maat en las je de melodie weet is het ook makkelijker maar er staan genoeg liedjes op die je wel kent.Zelf voor zo'n a-muzikaal iemand als ik werkt het. Er staan ook lessen op waarbij de noten worden voorgespeeld en die kan je dan via de tabs naspelen, het echte werk komt dan vanzelf. Uiteraard staan er ook genoeg links op naar andere sites.

Wel jammer dat er in Nederland geen tab-site is voor de mondharmonica. Zo ben ik nog steeds op zoek naar tabs van Acda en de Munnink en ik zoek de tab van het liedje “If I had words”van Yvonne Keeley en Scot Fitgerald dus las iemand wat voor mij heeft dan hou ik mij aanbevolen.

Wat voor een mondharmonica heb je??

Rechtstreeks mailen kan ook hoor is misschien wel zo handig(alhoewel weer niet helemaal de bedoeling van dit forum)

Succes en groetjes

Bieb

• bieb

ps mijn mail is tb.markwat@tiscali.nl