Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

advies t.b.v dig. piano aankoop

• Gerard

Beste mensen,

Neem aan dat hier veel mensen komen met kennis van zaken:

Ik heb een akoest. piano, met name t.b.v studie in de laten uren, zoek ik een digitale piano (erbij). Voorwaarde is dat het prettig speelt en betaalbaarder is dan een “silent systeem”.

Wie weet welke instrumenten hiervoor in aanmerking komen, en wat die “wens” ongeveer gaat kosten??

trouwens, ik met een hobby pianist.

Met dank, Gerard

• Tanja

Misschien een beetje late reactie, maar ik las het niet eerder.

Zelf heb ik om precies dezelfde reden een Clavinova van Yamaha gekocht. Wat hij kostte weet ik niet meer, maar het geluid en de aanslag komen ietsje in de buurt van een accoustische piano. Maar mijn eindconclusie na een half jaar digitale piano's zoeken was: het lijkt nergens op als je een mooie accoustische gewend bent. Het gaat dus puur om de technische zaken in de late uurtjes, want het echte muziek maken lukt alleen maar op een accoestische.

Nu woon ik op mezelf in een flat en ik heb hem meegenomen. En het is een heel aardig alternatief…

Succes met de zoektocht!

Tanja

• Gerard

Tanja bedankt,

Je begrijpt waarvoor ik de piano wil gebruiken! Heb ook nog de inruil van mijn piano overwogen om een top-segment dig. instrument terug te kunnen kopen.

Ik les momenteel nog op een RD 700. (iets wat als top-segement doorgaat).

Het voelt inderdaad hetzelfde aan, … maar een bas uit een speaker wordt gewoon nooit een bas uit een snaar.

Het enige goede alternatief lijken één van de vele “silent systemen” maar dat is me met zijn bijna € 2500,– veel de kostbaar.

Bedankt voor je reactieTanja schreef:

>

> Misschien een beetje late reactie, maar ik las het niet eerder.

>

> Zelf heb ik om precies dezelfde reden een Clavinova van

> Yamaha gekocht. Wat hij kostte weet ik niet meer, maar het

> geluid en de aanslag komen ietsje in de buurt van een

> accoustische piano. Maar mijn eindconclusie na een half jaar

> digitale piano's zoeken was: het lijkt nergens op als je een

> mooie accoustische gewend bent. Het gaat dus puur om de

> technische zaken in de late uurtjes, want het echte muziek

> maken lukt alleen maar op een accoestische.

>

> Nu woon ik op mezelf in een flat en ik heb hem meegenomen. En

> het is een heel aardig alternatief…

>

> Succes met de zoektocht!

>

> Tanja