Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

Aanschaf euphonium (Besson/Willson)

• André

Beste mede muzikanten,

Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe bariton of euphonium. Na informatie opgevraagd te hebben bij diverse muziekhandels en dirigenten ben ik tot de volgende conclusie gekomen: het instrument wat ik aan wil schaffen is een euphonium van het merk Besson of Willson, 4 ventielen en gecompenseerd type nog onbekend.

Wie heeft er voor mij detail informatie over de bovengenoemde merken euphoniums. De muziekhandels geven/hebben vrij weining informatie over de bovengenoemde merken.

Vast bedankt,

André.

• A. Verhagen

Als ik je een raad mag geven, zou ik verschillende instrumenten uitproberen. Ikzelf wou een nieuw bas-instrument, en dacht ook aan besson en willson.Laatst jaar ben ik naar de “musikmesse”in Frankfurt geweest, en heb met mijn eigen mondstuk een gehele dag verschillende merken uitgeprobeerd. Alle bekende merken zijn daar aanwezig, en je kunt ze uitproberen in een aparte oefenruimte, en je krijgt alle informatie rechtstreeks van de fabrikant. Zelf heb ik een “miraphone” gekocht.

De musikmesse is elk jaar in Maart/April.

Succes,

Ad Verhagen.

• wa

Geachte heer Verhagen,

Kunt u mij vertellen waarom u een miraphone heeft aangeschaft? Is dit prijstechnisch of kwalitatief?

Ik heb bij diverse mensen geinformeerd en zij meldden mij dat Besson en Willson toch wel de betere merken zijn gevolgd door yahama.

Graag hoor ik van u over het bovenstaande,

Met vriendelijke groet,

André

• A. Verhagen

Beste Andre,

Ik heb een miraphone bas gekocht, enkel alleen op de volgende eigenschappen:

mooie volle ronde noten.

goed en makkelijk “aanzetten”

standaard mondstuk was meteen naar mijn zin.

het instrument “paste” meteen goed, is handelbaar, in tegenstelling tot vele andere bastubas, die door de grootte onhandelbaar zijn. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening, en hoeft voor jou met een euphonium niet te gelden. Prijstechnisch was miraphone duurder. Op de musikmesse in Frankfurt heb ik alle instrumenten uitgeprobeerd, omdat ik er honderd procent van overtuigd wilde zijn dat het nieuwe instrument bij “mij” moest passen, en niet andersom.

Succes,

A. V.

• Corné

Het is zeker een goed idee om eens te kijken op www.tuba.nl.

Hier moet je jezelf wel aanmelden om mee te discussiëren over verschillende onderwerpen, maar over de discussie voor een nieuwe euphonium staat wel hele nuttige informatie over de nieuwe Besson Prestige. De tweede mening is een citaat van medeontwerper Steven Mead. Hij legt op een perfecte manier uit waarom de Besson Prestige de perfecte euphonium van dit moment is.

gr. Corné (bespeler van de bastuba Besson BE993)