Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

dwarsfluit advies gevraagd

• Petty

Beste mensen

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe dwarsfluit. Ik heb nu de vergelijking gemaakt tussen yamaha en miyazawa, en tot nu toe is mijn keus gevallen op een miyazawa 201re; met zilveren kop emechaniek en open kleppen. Kans is groot dat ik vgl week weer ga kijken en fluiten, en wellicht de koopknoop doorhak.

Hebben jullie ervaring met dit merk/ dit type. Of zijn er nog andere fluiten die ik zou kunnen uitproberen (ik wil niet veel meer dan 2000 euro uitgeven, waar ik nu geweest ben, wordt 2135 euro voor deze fluit gevraagd).

groetjes Petty

• Ine

Hoi Petty.

Zo'n zes jaar geleden heb ik een Miyazawa gekocht (open kleppen en een zilveren kop) en hij bevalt me nog steeds goed.

Ik ben bij Hakkers in Rotterdam geweest, heb gezegd wat mijn budget was en kreeg daar verschillende fluiten om uit te proberen (ook tweedehands!) Ik heb toen getwijfeld tussen deze fluit, hetzelfde type, maar dan tweedehands en een Altus. (de Yamaha met zilveren kop viel al meteen af, zelfs de Miyazawa met een gewone kop klonk beter). Omdat ik bij een nieuwe fluit zelf mijn kop kom uitzoeken heb ik hier uitendelijk voor gekozen.De lipplaat die ik nu heb is wat boller dan normaal.

Nu heb ik onlangs toevallig weer op een Altus gespeeld, maar ik blijf toch bij mjin Miyazawa! Hij blaast vrijmakkelijk aan, maar ik kan er ook hard op werken voor een mooie klank.

Succes met uitzoeken. Enne, probeer wat van de prijs af te praten. Ik kreeg 5% korting omdat ik meteen betaalde, en mijn docent kreeg 10% provisie (dit was 6 jaar geleden, geen idee of ze dit nog steeds doen!)

Ina

• Nicole

ik heb een yamaha YFL 371 met E mechaniek verzilverd kopstuk en open kleppen, hij bevalt zeer goed, ik heb hem bij wiggers gekocht, goede service, goede fluit, heb hem nu anderhalf/twee jaar, hij is zeer goed en erg zuiver, ik heb geen ervaring met dat andere merk