En dan nog een vraag
Ik zit er aan te denken om een tweede instrument te gaan bespelen. Dwarsfluit spelen doe ik inmiddels een jaar of 17, waarvan ik de eerste 10 jaar les heb gehad. Dat kan ik dus wel redelijk. Mijn lerares raadde het mij af om er piccolo bij te doen, omdat dat ten koste zou gaan van mijn ‘blaaskwaliteit’ op de dwarsfluit. Ik heb wel een piccolo, waar ik desondanks wel op oefen, maar echt mooi spelen kan ik daar nog niet op.
Een niet-blaasinstrument lijkt me te moeilijk om nu nog te leren (viool of keyboard probeer ik wel eens, maar daar zal ik echt in moeten investeren, en daar heb ik geen tijd voor)
Op zich lijkt het me wel leuk om een heel ander soort blaasinstrument te spelen, zoals tenor sax ofzo (vind ik een geweldig instrument)
Mijn vraag is eigenlijk of jullie mij (uitervaring) kunnen vertellen of het veel tijd en energie kost om een tweede instument te gaan bespelen, en welke instumenten geschikt zijn, gezien mijn achtergrond zeg maar
Ohja, ik fluit voornamelijk bij praiseavonden. Bij wat rustige nummers kan een fluit heel mooi zijn. Een tweede instument lijkt mij dus tof voor die nummers waarbij een fluit minder geschikt is (wat meer de knalnummers zeg maar, als goeie aanvulling bij drum, bas en electrische gitaar).
groetjes Petty