Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

soleren

• Marius

Ik probeer altijd solootjes te spelen. Het lukt me van geen kanten.

Er zijn mensen die, als ze iets horen, gelijk mee kunnen soleren.

Wie geeft mij de gouden tip om het te leren, of kan mij een boek adviseren waarin mij duidelijk uitgelegd wordt op welke manier het eenvoudig te leren is? Ik weet ook dat het nuttig is om veel toonladders te leren. Ik zie echter niet hoe ik daar dan solo's uit maken kan.

• Wilco Ouwerkerk

Als je improviseren in de Jazz bedoelt kun je eens langs The Online Trombone Journal forum gaan. Heel veel informatie over van alles en nog wat. Ook dus over improviseren.

www.trombone.org

• peter

om welk instrument gaat het ??

is te leren kun je noten lezen?

• Marius

Nou, Peter. Lekker snugger van mij om het instrument dat ik bespeel niet te benoemen, maar het gaat om een electrische gitaar.

Ik kan noten lezen, want ik heb een tijd klassiek gitaarles gehad.

Toch lukt het mij niet om inzicht te krijgen met sololeren.

• Metalheart

Basis van veel gitaar solo´s zijn blues toonladders… krijg die maar eens goed onder de knie en baseer je solo in eerste instantie puur en alleen op de blues toonladder… er zijn verschillende boeken verkrijgbaar voor solo gitaristen dus check de bibliotheek es of probeer songbooks van je favoriete bands en leer m.b.v. die solo´s jezelf een basis aan om zelf te gaan soleren…

succes

MH

• Yvonne Strijbosch

Bij ons op de muziekschool kun je er volgens mij lessen in krijgen, misschien moet je daar eens naar gaan kijken?