Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

Silent system / piano

• Lotte

Misschien is deze vraag al eens beantwoord of gesteld, maar toch stel ik (uit luiheid) hem nog een keer:

Ik ben voornemens een piano met silent-system (koptelefoon) te kopen omdat ik graag 's avonds wil spelen cq oefenen doch mijn buren niet wil storen.

Nu lijkt mij zo dat dit dan wel fijn voor de buren mag zijn, maar niet zo goed voor mijn gehoor. Weet iemand daar iets van? Kan iemand mij vertellen of je door het veelvuldig spelen via de koptelefoon een gehoorbeschadiging kan oplopen?

Afgezien, uiteraard, van de kwaliteit van mijn spel, maar dat terzijde :-)

Graag uw advies in dezen.

Hartelijke groet,

Lotte

• Metalheart

is met koptelefoon alleen als je je volume te lomp hard zet…

als je toch iets wil waarom gebruik je geen elektrische piano… die roland´s zijn op zich voor redelijke bedragen aan te schaffen

• Lotte

Omdat ik nog geen keuze heb gemaakt afgezien van het verkopen/inruilen van mijn huidige, verouderde exemplaar.

Dank voor je bericht.

• Tanja

Clavinova's (van Yamaha) zijn ook erg goed. Ik heb er zelf eentje naast mijn piano, als studiemiddel. Dat werkt erg goed en zowel de aanslag als de klank komen nog enigszins bij die van een piano in de buurt.

Een koptelefoon kan absoluut geen kwaad als je inderdaad maar de volumeknop in de gaten houdt. (maar aangezien één popconcert ook nog geen kwaad kan, zal dat wel meevallen)

• Fred

hallo. zelf heb ik een digitale pinao type CLP123 van Yamahe (te koop) Staat wegens reorganisatie in de woonkamer boben en wordt niet meer gebruikt. heb zelf veel met koptelefoon hier op gespeeld. totaal geen probleem voor je oren. mits een goede koptelefoon is het geluid prima en nioet storend als zodanig. het enige wat je kamergenoot hoort is het “ameren” op het toetsenbord.heb deze piano nu te koop t.e.a.b.

Grotejes, Fred tel.010-4181508 of 06-19936729Lotte schreef:

>

> Misschien is deze vraag al eens beantwoord of gesteld, maar

> toch stel ik (uit luiheid) hem nog een keer:

>

> Ik ben voornemens een piano met silent-system (koptelefoon)

> te kopen omdat ik graag 's avonds wil spelen cq oefenen doch

> mijn buren niet wil storen.

> Nu lijkt mij zo dat dit dan wel fijn voor de buren mag zijn,

> maar niet zo goed voor mijn gehoor. Weet iemand daar iets

> van? Kan iemand mij vertellen of je door het veelvuldig

> spelen via de koptelefoon een gehoorbeschadiging kan oplopen?

> Afgezien, uiteraard, van de kwaliteit van mijn spel, maar dat

> terzijde :-)

>

> Graag uw advies in dezen.

>

> Hartelijke groet,

> Lotte