Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

studeerkamer

• Denise

Hallo,

We gaan binnenkort onze bijkeuken ombouwen tot muziekstudeerkamer (met piano). Heeft iemand tips over inrichting (i.v.m. akoestiek) of kan iemand mij vertellen waar ik hierover informatie kan vinden?

• Lotte

Yep,

www.geluidnieuws.net

Aldaar kun je je vraag stellen op het forum.

Groet,

Lotte

• Lotte

Leuk trouwens, is ook een optie.

Toch ga ik eerst nog even een en ander uitpluizen inzake een silent-system voor de piano.

• Carla

Leuk idee, jullie moeten dan wel een enorme bijkeuken hebben lijkt me zo! Wij zijn van plan om eventueel de garage om te bouwen tot oefenruimte. Waar je op moet letten is dat er niet teveel temperatuurverschillen optreden (ivm het ontstemmen van de piano, omdat ie er -neem ik aan- blijft staan). Dus een verwarming of kacheltje in de ruimte plaatsen, en zoveel mogelijk gaten en kieren dichten. Geluid isoleren kan prima dmv eierdozen tegen de wanden, maar in de bijkeuken lijkt me dat niet zo handig trouwens.

• Jax

Eierdozen isoleren geen geluid. Ze zorgen er alleen voor dat je geluid minder galmt en weerkaatst in de ruimte waar je het hebt aangebracht.