Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

clavecimbel reparatie

• D. van Helvoort

Hallo,

Wie kent er misschien iemand die een hobby heeft in het repareren van clavecimbels? Ik heb er een (Sperrhake Passau), die momenteel onbespeelbaar is. Reparatie bij een handelaar zou waarschijnlijk echter duurder zijn dan de waarde van het instrument.

Mvg., D. van Helvoort.

• Cecile D. van Agtmaal

Cecile D. van Agtmaal

Hoogerheide

info@chelys.nl

Geachte heer/mevrouw van Helvoort,

Per toeval kwam ik op uw vraag van september 2002 terecht, waarin u een oproep doet voor de restauratie van uw clavecimbel. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat aan uw verzoek inmiddels voldaan is, maar ik waag toch nog maar een poging.

In het kader van omscholing (opleiding tot clavecimbelbouwer) restaureer ik clavecimbels. Ik ben op dit moment bezig met een instrument naar Andreas Ruckers, waarvan de zangbodem op diverse plaatsen bescheurd is, de kast waterschade heeft opgelopen, de stempennen, de snaren, de zeven en het deksel ontbreken. In het interieur zijn diverse steunen instabiel. Een hele klus, maar wel bijzonder interessant en het resultaat is goed.

Mocht uw instrument nog niet gerepareerd zijn en u bent nog steeds op zoek naar een reparateur dan kunt u met mij contact opnemen.

Vriendelijke groet,

Cecile van Agtmaal