Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

sitar aangeboden

• Boudewijn Huygens

Ik heb vorig jaar in Varanasi gekoch. Omdat ik binnekort terug naar India ga ben ik van plan een nieuwe te kopen. De sitar is gemaakt door een van de betere bouwers en zeker betrouwbare sitar bouwer/verkoper van Varanasi. Hij is bijna niet gebruikt en van uitstekende kwaliteit.

Over de prijs worden het we wel eens

Boudewijn,

• n.j.gramberg.

halo indiaganger ik zou graag willen weten wat een citar is .ik zelf speel graag op een accoordciter en af en toe treed ik op in kerken en ik zou best eens wat anders willen leren bespelen . of mij dat lukt is weer wat anders en wat moet zo n muziek instrument gaan kosten. want ik moet geen ruzie krijgen thuis

groeten uit friesland niek gramberg.

• Boudewijn Huygens

Hallo Niek,

Leuk dat ej geinteresseerd bent in de citar. De citar is een Indiaas snaren insturment ( 7 snaren) waar vooral geschikt is om klassiek - Indiaanse muziek op te spelen. Ik kan zelf niet spelen, omdat het vrijlastig is, maar mensen die redelijk goed gitaar over zo'n soort instrument kunnen spelen kunnen het wel oppakken. Hij ziet eruit als een grote gitaar met een hele lange hals met een mooie houtbewerking. Het is het instument waar je echt dat typische Indiaase mysterieuze geluid uit kan halen en er is heel veel muziek speciaal voor geschreven.

De sitar die ik aanbied, heb ik gekocht in Varanasi, dat is ze zeg maar de bakermatmat van de sitar. Ik heb hem laten kopen door een Indiaase bevriende musicus bij een zaak die aanbevolen was door (Ravi Shankar, dit is de bekende Indiaanse sitar speler, ook bekend van het spelen met de beatles) dit geeft ik even aan dat ik hem niet zelf in een of ander toeristenwinkeltje heb gekocht. Het is een sitar voor de beginner. De prijs die ik er voor vraag is rond de 400 Euro. Hier bij de speciaal zaak betaal je er minimaal 800 euro voor.

Ik hoop dat je interesse hebt om heb te kopen,

Groeten Boudewijn ,

• Boudewijn Huygens

Hallo Niek,

Leuk dat ej geinteresseerd bent in de citar. De citar is een Indiaas snaren insturment ( 7 snaren) waar vooral geschikt is om klassiek - Indiaanse muziek op te spelen. Ik kan zelf niet spelen, omdat het vrijlastig is, maar mensen die redelijk goed gitaar over zo'n soort instrument kunnen spelen kunnen het wel oppakken. Hij ziet eruit als een grote gitaar met een hele lange hals met een mooie houtbewerking. Het is het instument waar je echt dat typische Indiaase mysterieuze geluid uit kan halen en er is heel veel muziek speciaal voor geschreven.

De sitar die ik aanbied, heb ik gekocht in Varanasi, dat is ze zeg maar de bakermatmat van de sitar. Ik heb hem laten kopen door een Indiaase bevriende musicus bij een zaak die aanbevolen was door (Ravi Shankar, dit is de bekende Indiaanse sitar speler, ook bekend van het spelen met de beatles) dit geeft ik even aan dat ik hem niet zelf in een of ander toeristenwinkeltje heb gekocht. Het is een sitar voor de beginner. De prijs die ik er voor vraag is rond de 400 Euro. Hier bij de speciaal zaak betaal je er minimaal 800 euro voor.

Ik hoop dat je interesse hebt om heb te kopen,

Groeten Boudewijn

• Kyrian

Hallo Boudewijn,

Ik neem aan dat deze sitar inmiddels als verkocht is…?

groet,

Kyrian