Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

Technics KN700 - een goed keyboard?

• Dirk van Duijn

Eindelijk is het zo ver. Het oude electronische orgel heeft de geest gegeven en zal eindelijk plaats maken voor een keyboard … maar welke? Ik kan een 2e hands Technics KN700 kopen (vraagprijs: fl. 725,-). Het geluid is zeer goed. Maar is dat een goed orgel? Ik wil het orgel o.a. gaan gebruiken om het componeren (saxofoon-partijen) op de PC te ondersteunen. De midi-in/out/thrue moet dus goed samenwerken met mijn PC. Daarnaast zal het orgel ook gebruikt worden door de rest van het gezin. Wat is absoluut niet zoekt, is een goedkoop beginnersorgel met een erbarmelijk onnatuurlijke sound uit een slechte versterker … de rillingen lopen mij over de rug als ik daar aan denk.

• m

Hallo Dirk,

Een orgel is wat anders dan een keyboard.

Op zich is technics heel goed op keyboardgebied, maar heeft als nadeel dat je niet een kant en klaar midifile op de pc kunt kijrgen.

Je zal dat zelf nog moeten bewerken.

Op het gebied van Roland is er meer mogelijk dacht ik zo.

Kijk bijvoorbeeld eens in de vondst of ga naar een muziekwinkel die tweedehands verkoopt. Ik weet van muziekcentrum van Gorp in Culemborg een redelijk uitgebreide collectie 2e hands keyboard heeft staan.

Als je meer info wilt hoor ik het wel.

Succes

• Dirk van Duijn

Bedankt voor de reaktie. Daar heb ik zeker wat aan. Ik had intussen de markt verder verkend, en besloten om weillicht een nieuw keyboard aan te schaffen i.p.v. een tweede-hands. Daarnaast had ik ook al bij andere collega-muzikanten geinformeerd naar andere merken. Meerdere mensen hebben mij gewezen op de uitstekende reputatie van Roland. Inmiddels heb ik ook de nieuwste telg van de Roland familie gehoord, de EM-55 (adviesprijs ca. 2900,-). Ik denk dat deze laatste het gaat winnen (en dan komt St Nicolaas hem op 5 december brengen). Zeker gezien de positieve geluiden m.b.t. de samenwerking tussen Roland-apparatuur en computers.

• m

Nou Dirk jij wordt maar verwend door Sinterklaas. Kan ik helaas niet zeggen. hahaha

Maar in ieder geval likt het mij een goede keuze voor je. Veel succes en plezier ermee.