Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

Van Roland G-800 naar Yamaha PSR9000

• Jeroen

Hallo muziekvrienden,

Ik zit erover te denken om de overstap te maken van een Roland G-800 keyboard naar een Yamaha PSR9000. Is dit een verstandige keuze!?? En is er iemand die mij wat meer kan vertellen over de PSR9000!?? En misschien nog wel belangrijker, wat is m'n G-800 vandaag de dag nog waard!?

Groetjes,

Jeroen

• Maarten

Hoi Jeroen,

bij de psr9000 ben je wel je extra toetsen kwijt, de yamaha heeft 5 octaven tegenover 76 toetsen van de g-800.

Verder moet de klankkleur je liggen. Je kunt 15 demosongs horen van de yamaha op www.psr9000.de (duitstalig) klik op demosongs. De panfluit vind ik grandioos van de 9000.

Als je wilt wten wat de g-800 waard is kun je eens kijken op www.marktplaats.nl, kies muziekinstrumenten, en dan roland.

Mocht je overstappen ben ik geinteresseerd in de Roland.

Ik ben sowieso op zoek naar ervaringen van mensen met de G-800, dus ik zou graag even contact met je willen hebben. (maarten.bijster@authentic.nl)

Bedankt voor je reactie alvast en succes met je keuze!

Maarten

• michel

Ik ben op zoek naar de orginele software die in de Yamaha psr9000 zit ik ben deze met het updaten vergeten een backup te maken(stom he) wie kan mij deze via e-mail opsturen alvast bedankt.