Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

Conservatorium

• Cave Canem

Beste Forumleden,

Mijn vraag is, is er een toelatings niveau aan het conservatorium verbonden? Ik doe namelijk nu nog gewoon mbo 3 leraar assistent. Maar ik weet niet zeker of ik dat door wil zetten. Ik denk namelijk dat ik toch liever vrachtwagenchauffeur wordt.

Belangrijk is dus voor mij om te weten, of er een toelatingsniveau is vereist, kom je er met een MBO binnen of pas met een HBO?

Het liefst zou ik dan naar het conservatorium gaan in m'n vrije uren na m'n werk. En zou daar graag viool willen leren spelen. Maar kan dat ook met alleen een MBO niveau.

Gegroet Cave Canem

• hans

Beste Cave,

Het conservatorium is een HBO opleiding.Hoewel men ook wel eens toegelaten wordt met een MBO diploma (in geval van overdonderende,godgegeven talenten) maak je toch niet veel kans met alleen MBO.

Uit je brief heb ik begrepen dat je nog geen viool speelt

en dit dus eerst zou moeten leren.Hiervoor ga je echter niet naar het conservatorium maar naar een muziekschool of prive docent.

Kortom:ga eerst eens op vioolles, kijk of het je aanspreekt en of je het geduld en het talent hebt, en zo ja : oefen dan tien jaar gericht en serieus,haal alsnog je HBO en klop dan eens aan bij het conservatorium.Je zult dan eerst een toelatings-examen moeten afleggen

(theoretische kennis en een praktisch gedeelte waarin je iets moet voorspelen aan een juri)en kom je door de strenge selectie van deze juri,dan staat je vier jaar stevig oefenen en blokken te wachten.

M.v.G,

Hans

• miep

he hallo!

lijken wij een beetje op elkaar ofzo?

ik doe MBO welzijn activiteiten begeleiding. dat is een niveau hoger dan jou!

ik heb hier bij school naar geinformeerd omdat ik ook na het MBO graag naar het conservatorium wil. als je die doorstroom mogelijk heid open wilt laten moet je een MBO niv. 4 opleiding hebben. dan heb je ook toegang tot het conservat.

o, ja die eerste zin. ik speel nu tien jaar accordeon en 4mnd viool. toen ik van de mavo af kwam wou ik naar de chauffeurs opleiding. mijn ouders vonden dat een erg lage oplijding ( niv.2) daar kon ik het mee eens zijn. er is daarna weinig doorstroming mogelijk. daarom heb ik toch voor welzijn gekozen. voorig jaar moest ik de keuze maken tussen niv.3 en 4 en heb dus voor 4 gekozen om eventueel door te kunnen stromen. anders had ik ook onderwijsassistente gedaan!

nou ja gezeur van niks. volgens mij weet jij wat je moet weten.

doei!

miep