Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

vraagjes over saxofoon

• Sandra

Hoihoi saxofonisten en andere mensen die er veel verstand van hebben!

Waar moet je op letten als je een sax koopt? (gebruikt of nieuw) Waaraan kun je zien/merken of het een goede is? En wat zijn de gevolgen als de sax niet aan deze eisen voldoet?

Ik ben niet van plan om binnenkort een sax te kopen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig voor het geval ik ooit geld over heb.

Groetjes Sandra

• Ilse

Hoi Sandra,

Zelf ga ik binnenkort ook een nieuwe saxofoon kopen.

Wat belangrijk is dat je in ieder geval voor dat je naar een winkel gaat wel al zelf wat informatie inwint en een beetje een idee hebt wat voor saxofoon je wilt.

Het handigste is om naar een winkel te gaan en daar saxofoons uit te proberen, een saxofoon koop je niet in een dag. Vaak kan je in een winkel in een kleine ruimte apart de saxofoons uitproberen.

Welke saxofoon je kiest is natuurlijk ook afhankelijk hoe lang je al speelt of dat je pas begint met spelen.

Op deze site: www.saxtrader.nl kan je heel veel informatie vinden over verschillende saxofoons en verschillende merken.

Maar een saxofoon blijft heel persoonlijk ieder heeft een andere smaak en de een vind het ene geluid mooier dan de ander dus het blijft een kwestie van uitproberen, en te luisteren wat je zelf het mooiste vind.

Het mondstuk van de saxofoon blijft ook een heel belangrijk onderdeel dus als je een saxofoon gekozen hebt probeer dan ook verschillende mondtukken, elk mondstuk geeft weer een ander geluid.

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes ermee en als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.

Greoetjes ilse

• jaap

ik ken een zeergoede altsax het is een topetone deze word in meppel

gemaakt en heeft een titaan klep mechaniek en speelt zeer gemakelijk

dit systeem sluit altijd en lekt niet ik zelf speel er al 4jaar op en hij is noch niet gerepareerd om dat er niet van die (——–)leertjes in zitten

als je ermeer van wilt zien mail mij en ik regel voor je dat je inde fabriek

even kunt spellen