Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

J. Steyn blaasinstrumenten

  • Aswin

    Wie kan mij meer vertellen over blaasinstrumenten van de firma J. Steyn uit zaandam? Ik heb zelf een euphonium van dit vroegere merk. Het betreft een tonemaster Solist. Ze schijnen ook saxofoons gemaakt te hebben.

  • Leendert Boender

    Het klopt dat ze ook saxofoons gemaakt hebben. Mijn dochter heeft een sopraansax van J.Steyn van het type imperial genummerd 16032. Ben zelf ook op zoek naar meer info omdat zij het instrument wil verkopen en ik geen idee heb wat de waarde ervan is.

  • ardi

    Dag

    Dit is wel een heel oud bericht dat ik vond over J.Steyn blaasinstrumenten. Ik heb een Ringbas van het merk Tonemaster Solist van Steyn uit Zaandam

  • A. van Dijk

    Ik heb vandaag een oude kornet op de kop getikt met inscriptie J. Steyn zaabdam Popular Series. er komt zelfs nog geluid uit. Ben geen koperblazer maar houtblazer.

  • Johan

    Mijn grootvader speelde op een klarinet van J. Steyn uit Zaandam. Hij ligt hier nog steeds in de kast (niet meer speelbaar, lekt van alle kanten). Zelf speel ik alleen saxofoon, maar ik weet wel dat het een klarinet met Duits (Albert) systeem betreft. Ik neem aan dat Dhr. Steyn naamloze instrumenten importeerde en ze van zijn eigen bedrijfsnaam voorzag?

  • frans

    ik heb een steyn tenorsaxofoon aangeboden gekregen uit plus mines 1928 lang niet op gespeelt komt nog wel behoorlijk geluit uit nou is mijn vraag wat is de waarde van zon instrument +- zou u dat mij kunnen laten weten met vriendelijke groet frans