Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

Aanschaf keyboard

  • petty

    Mijn vraag is soortgelijk aan die van C. Vreeken.

    Mijn man en ik begeleiden een kinderkoortje en onze toetseniste wil hier vlg seizoen mee ophouden. Op dit moment lijkt het erop dat we wel aan een vervangende bassist zouden kunnen komen, maar niet aan een vervangende toetsenist. Mijn man speelt nu bas en wil evt. wel toetsenist worden (hij heeft 6 jaar orgelles gehad). Wisseling van de wacht :)

    Nu denken we eraan om een keyboard oid aan te schaffen, maar we hebben hier absoluut geen verstand van. Zo weet ik niet eens het verschil tussen een synthesizer en een keyboard.

    Wij stellen niet vreselijk veel eisen aan dit instrument maar er moet natuurlijk leuke muziek uit komen om zo ook een kinderkoortje te kunnen begeleiden. Waar kunnen we dan het best op letten? Wat voor prijzen zijn gangbaar?

    Als we naar tweedehands kijken, zijn er dan punten waar we in het bijzonder op moeten letten?

    Alvast bedankt

    Groetjes Petty

  • jan

    Dag Petty,

    Het belangrijkste verschil tussen een synthesizer en een keyboard is dat een keyboard direct geluid geeft terwijl bij een synthesizer een losse versterkermodule en boxen nodig zijn.

    Voor de doeleinden waarvoor je het wil gebruiken lijkt mij een keyboard het gemakkelijkst.

    Ik weet niet hoe groot het koor is maar moet wel opletten dat het keyboard over voldoende power beschikt. Maar je kan natuurlijk ook een losse versterker erop aansluiten. Tenminste als dat keyboard over die mogelijkheid beschikt.

    Ja en wat kan het koor ervoor missen en hoe professioneel moet het klinken.

    Ik raad je man aan om eens vrijblijvend op verschillende keyboards in speciaal zaken te gaan spelen. Wanner je ontdekt wat je wil zou je ook in de vondst kunnen kijken voor tweedehands. Er zijn ook winkel die tweedekands verkopen. Voordeel nog enige garantie. Haal ook eens wat folders.

    En zoals je uit het andere bericht van vreeken kon lezen is het maar waar je voorkeur naar uit gaat.

    Als je nog specifieke vragen hebt stel ze gerust.

    jan

  • H.Scheper

    De aanschaf van een keyboard hangt in uw geval van een aantal factoren af:

    1. Zit dat kinderkoor in Almere ? dan heeft u nu een toetsenist gevonden. Zo niet:

    2. Heeft Uw man er zin in om zich te gaan verdiepen in de werking van een

    keyboard of moet het apparaat simpel te bedienen zijn?

    3. Beschikt u in de repetitieruimte over een geluidsinstallatie ? Zo ja, dan zou u

    kunnen overwegen om een keyboard zonder interne versterker en speakers te

    kopen: makkelijker mee te nemen en voor hetzelfde geld koopt U een kwalitatief

    beter keyboard.

    4. Er zijn redelijk goedkoop hele goede keyboards te koop van gerenommeerde

    merken: de Roland G-800 is een dijk van een keyboard en sinds de komst van

    de G1000 spotgoedkoop (1600 gulden) en zonder speakers. (Voorbeeld)

    5. Heeft u, of kunt u beschikken over een computer met goede geluidskaart ?

    dan hoeft u slechts een PC-keyboardje te kopen van ongeveer 500 gulden, en de

    PC doet de rest. (een laptop misschien ? anders wordt het zo'n gesjouw)

    U kunt mij mailen als u er niet uit komt, op: hilvert@chello.nl

    Ik geef U graag een goed en gedegen advies.

  • Michiel

    hallo PettY

    Ik heb een wx2 van generalmusic(gem) inmidels al 8 jaar

    speelt lekker makkelijk en simpel te bedienen, en gebruik hem nog steeds in onze band (www.justforfun.4t.com)

    Ook bezit ik een Roland xp30 synthesizer,heel veel geluiden maar niet zo simpel te bedienen vind ik.

    Hoop dat je er wat aan hebt!

    vr,gr. Michiel