Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op muziekinstrumenten.startpagina.nl

keyboard

  • C Vreeken

    Hallo, ik heb 20 jaar geleden piano gespeeld, en kon redelijk spelen.

    Maar nu wil ik een keyboard aanschaffen. Waar moet ik zoal op letten.

    Graag technische informatie, graag in het Hollands !

    b v d

  • jan

    Hallo,

    Zelf heb ik vroeger een aantal jaren elektronisch orgel gespeeld en ben toen overgestapt naar een keyboard. Omdat ik niet zeker wist of dit mij echt zou trekken wou ik in eerste instantie niet teveel geld eraan uitgeven. Ben toen gestart met een redelijk goed keyboard Yamaha PSR 610. Al na een jaar wist ik zeker dat ikverder wou en ben overgestapt naat Technics. Vooral omdat geluiden als piano etc toch niet zo echt en vol klonken op de yamaha. Dus als je zeker bent koop dan een keyboard uit de betere klasse.

    Eigenlijk zijn er in de merken yamah, technics roland geen slechte keyboards. Alleen moet je je afvragen wat je er mee wil doen.

    Aangezien ik zelf niet meer de jongste ben hou ik niet zo van de roland styl.

    Maar smaken verschillen.

    Ook kan ik je aan raden om eventueel tweedehands een keyboard te kopen. Scheelt veel in geld.

    Als je nog specifieke vragen hebt, laat het weten

    Succes ermee

  • H.Scheper

    Als U een goede pianospeler bent zult U de pianostem beslist op uw keyboard willen hebben. Bovendien hebben de meeste piano's 88 toetsen, en een keyboard maar 61. U krijgt al heel snel spijt van zo'n klein speeltafeltje.

    Een tip: Casio heeft in zijn collectie een prachtig zgn. Masterkeyboard. Dit is een keyboard zonder geluiden, maar wel met een vol klavier, en met MIDI-aansluitingen aan de achterkant. Dit keyboard heeft een bijzonder mooie aanslag, ligt heerlijk in de hand, en speelt echt geweldig.

    Daarbij een MIDI-kabel, en een Alesis Nano-Piano voor 250 gulden, en U doet beslist GEEN miskoop waar U later spijt van krijgt, en evenmin hoeft U deze weer in te ruilen, u koopt desgewenst simpelweg een Roland Sound-module met ritmes en geluiden voor weinig, en U bent klaar.

    Heeft U voldoende geld te besteden dan zou ik nog dezelfde opstelling kiezen, maar dan met een Roland A-90 masterkeyboard. Deze heb ik zelf ook, en die speelt echt fantastisch. Ook de modules die U koopt kunt U varieren in prijs, de Nano-Piano van Alesis is gewoon de goedkoopste.

    Word op www.msn.nl eens lid van de Community: muziekhobbyisten. Deze beheer ik, en daar zijn soortgelijke onderwerpen bijzonder welkom !!

    Groeten van Hilvert Scheper, Almere

  • Niels

    Als u een (redelijk) goede pianospeler bent, dan is het zeker belangrijk dat u een keyboard heeft met houten toetsen zoals op een piano. Maar een van de belangrijke aspecten die u in uw hoofd moet houden is de prijs En zelfs met (oneerbiedig) ‘plastic’ toetsen kunt u denken dat u dit is het. Dus deze twee aspecten : prijs en toetsen; zou u er wel uit moeten kunnen komen. Er is iemand die het heeft over een ‘master keyboard’ ( alleen het toetsen bord zonder een geluid), dan praten we over ongeveer E 700, en dan praten we nog over een minimum prijs. Het is aan u de keuze wat u doet.

    Heel veel plezier ( mocht u een keuze hebben gemaakt)

    N. willemse.